Herhaalrecepten en receptservice
Hoe vraag ik een recept aan?
U dient zich eerst te registreren voor de patiëntenomgeving. Wanneer uw registratie voltooid is, kunt u inloggen in het portaal en een recept aanvragen bij de Receptservice.
Wat is een medicatieoverzicht?
Wanneer u bent ingelogd in de patiëntenomgeving en u wilt een recept aanvragen komt u eerst in uw medicatieoverzicht. Hierin is alle voor u beschikbare herhaalmedicatie opgenomen.
Ik wil een herhaalrecept aanvragen, maar dit medicijn staat niet in mijn medicatieoverzicht?
Het kan voorkomen dat de informatie uit ons zorgsysteem (nog) niet volledig zichtbaar is in het medicatieoverzicht in de patiëntenomgeving. Neemt u in dat geval even contact op met de assistente (0314 – 759 759), dan kan zij dit aanpassen in het systeem zodat u zelf uw herhaalmedicatie kan aanvragen. Desgewenst kan zij ook uw aanvraag direct in orde maken.
Ik heb medicatie aangevraagd via de Receptservice, maar ik heb geen bevestiging ontvangen?
Wanneer u in uw medicatieoverzicht de benodigde medicatie hebt aangevinkt, klikt u op ‘Aanvragen’. U krijgt nu uw Aanvraaglijst te zien. Zorg dat u dan op ‘Recepten aanvragen’ klikt, om uw aanvraag definitief te maken. U ontvangt altijd een bevestiging van uw aanvraag per e-mail. Neem bij twijfel contact op met onze assistente op 0341 – 759 759.